سلمان نقره کار

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسمه المدبر

با تقدیم سلام

به پیوست ساختار کلی دفترچه نقشه های یک مهندس مشاور، به همراه برخی ملاحظات، ارائه می گردد (2 جدول). بدیهی است آنچه دانشجویان طراحی در پایان نیمسال، و دانشجویان پایان نامه در پایان دوره  «تحویل» می دهند مطابق همین ساختار خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می شود از هم اکنون تدابیر لازم اندیدشیده شود.

به امید آبادانی ایران اسلامی، با تلاش و همدلی

در پناه پروردگار مهربان ...


شیوه ارائه یک متن علمی (گزارش یا مقاله)

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۲ ب.ظ

بسمه الحکیم

یکی از روشهای بیان مطالب علمی، نگارش گزارش علمی یا مقاله است که معمولا به سه دسته «علمی ترویجی، علمی مروری و علمی پژوهشی» دسته بندی می شود. به پیوست شیوه نامه ای برای ارائه یک مقاله تقدیم می شود. امید است برای دانشجویان و پژوهشگران مفید بوده و بعنوان زکات علم، مرضی پروردگار قرار گیرد.

شیوه ارائه یک سخنرانی (سمینار) منسجم

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۸ ب.ظ

بسمه العلیم

یکی از روشهای بیان مطالب علمی، سخنرانی است که معمولا به کمک نرم افزار پاور پوینت ارائه می شود. به پیوست شیوه نامه ای برای ارائه یک سخنرانی تقدیم می شود. امید است برای دانشجویان و پژوهشگران مفید بوده و بعنوان زکات علم، مرضی پروردگار قرار گیرد. 

زمان راهنمایی (کرکسیون) معماری 5

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ب.ظ

بسمه الذی بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر

با تقدیم سلام خدمت دانشجویان خوب معماری 5

پیرو ارسال فهرست متقاضیان راهنمایی (کرکسیون) همانگونه که پیشتر عرض شد، چهارشنبه همین هفته (94/03/27) کلاس معماری 5 تشکیل شده و به ترتیب فهرست، راهنمایی انجام خواهد شد. یادآور می گردد حضور افرادی که نام نویسی کرده اند الزامی است.

ضمنا به پیوست فهرستی که نماینده کلاس فرستادند (19 نفر) تقدیم می شود ...

موفقیتتان را از پرورودگار تمنا دارم 

بسمه الحلیم

با تقدیم سلام

طبق آخرین مصوبه گروه پردیس، دانشجویان موظفند گزارش ماهانه پیشرفت کار را تنظیم و پس از تأیید استاد راهنما به گروه اعلام کنند. شرط دفاع از طرح، داشتن گزارشهای ماهانه خواهد بود. ضمن تأکید بر ضرورت پیشبرد هرچه سریعتر پیشبرد پروژه ها، در ادامه فرم کاربرگ (گزارش کار) تقدیم می گردد. 

پیروزی و بهروزیتان را در زندگی و بندگی از خداوند تمنا دارم

زمان راهنمایی طرحهای معماری 5

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

بسمه الذی بیده لا بید غیره زیادتی و نقصی و نفعی و ضری

با تقدیم سلام خدمتت دانشجویان خوب معماری 5

پیرو درخواست نماینده محترم کلاس، زمان مناسب برای راهنمایی طرحها چهارشنبه 27 می باشد. لطفا نام نویسی نموده و در اوایل همان هفته از طریق همین وبلاگ ارسال فرمایید تا برنامه ریزی دقیقتر انجام شود. 

ضمنا ممنون خواهم شد اگر جهت رعایت عدالت و نظم، نام نویسی فقط از طریق نماینده کلاس بطور گروهی (و نه پیغام فردی) انجام شود.

پیروز و بهروزیتان را از پروردگار مهربان تمنا دارم

بازنگری در زمان تحویل پروژه ها

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۴ ق.ظ

بسمه الذی الی عفوه یطمع الخاطئون

با تقدیم سلام و تبریک ایام شعبانیه

به اطلاع می رساند پیرو درخواست جمعی دانشجویان کلاس، طی گفتگوی مجدد با مدیر محترم گروه معماری، زمان تحویل پروژه ها تا 20 تیر ماه تمدید شد. امید است با همتی والا از این فرصت استفاده شود و با تلاش بیشتر شما، نتایج خوبی بدست آید.

والشکرلله

چند پرسش برای اندیشه و هم فکری ...

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ب.ظ

بسمه الذی هو ذالجودوالاحسان

با تقدیم سلام خدمت همه اندیشمندان دلسوز و اهل جهاد علمی

اگر هریک از ما (متخصصان معماری و شهرسازی) یکی از وظایف خود را خدمت به کشور عزیز و بطور خاص منطقه کاشان بدانیم، شایسته است دانش خود را در جهت اهداف رشد و توسعه این شهر، کاربردی کنیم. در همین راستا، با نگاهی به سند راهبردی شهر کاشان و بطور خاص، «چشم انداز» این شهر، جهت های کلی و سرنخهای اصلی «نهضت نرم افزاری تولید علم» نمایان می شود.

بخوانیم و بیندیشیم: کاشان در افق چشم انداز 1404 منطقه ای است ...

مشتاق شنیدن و خواندن نظراتتان هستم

والحمدلله


برخی عرصه های اندیشه و پژوهش بنده ...

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

بسمه العلیم

با تقدیم سلام خدمت همه عزیزانی که ایران اسلامی را دوست دارند و برای آبادانی آن تلاش می کنند،

عنوانهای زیر، برخی از عرصه هایی است که اینجانب با حول و قوه خداوند، یا در حال پژوهش درباره آنها هستم و یا مسأله ای است که به نظرم نیازمند تحقیق و بررسی است. هدف از ارائه آنها در وبلاگ این است که اولا اگر اندیشمندان، پژوهشگران یا دانشجویان عزیز در این زمینه پیشنهادی دارند یا منابع مفید می شناسند، راهنمایی فرمایند. ثانیا اگر علاقمند به همکاری هستند اعلام کنند.

والحمدلله الهادی

تحویل موقت کارهای دانشجویان

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

بسمه الذی الی عفوه یطمع الخاطئون

با تقدیم سلام و تبریک ایام

پیرو گفتگوهای حضوری در کلاس، با توجه به اینکه اینهفته با یاری خدا جمعبندی مطالب کلاس خواهد بود، شایسته است دانشجویان گرامی پیشنویس جزوه کلاسی خود را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز راهنمایی لازم نیز انجام شود. در این میان، همراه داشتن بخش اول (تعمیق دانش) ضروری تر به نظر می رسد.

پیروزی و بهروزیتان را از پروردگار کریم تمنا دارم